میم صاد آنلاین

از میمون‌ها شکسپر درنمی‌آید

متخصصان آمار و احتمال به ما می‌گفتند اگر یک میلیون میمون را بنشانی و یک میلیون ماشین تایپ به آنها بدهی و فرصت کافی در اختیارشان قرار دهی، از حاصل کار تصادفی آنها می‌تواند شکسپیر هم در بیاید. به لطف اینترنت فهمیدیم که این ادعا درست نبوده است.

روبرت ویلنسکی – متخصص هوش مصنوعی
واقعا در نمی آید؟ :| حتی با زمان نامتناهی؟
متاسفانه! :))
از خود ادما شکسپیر در نمیاد
توقع از میمونا دارن
برخی فلاسفه معنقد بودن میشه!
پنجشنبه ۲۵ خرداد ۹۶ , ۱۰:۰۰ مَـهدی (میرزای قدیم)
البته احتمالاتو باید در نظر گرفت....
چون همونطور که از انسانها ممکنه میمون در بیاد،....
بعله؛ اما بیشتر اینجا جنگ روانشناسی/فلسفه با تکنولوژی ه
وبلاگ جالب و مطالب آموزنده ای دارید از وبلاگتان استفاده کردم مطالبتان هم جذاب و گیرا بود. اگر تمایل به تبادل لینک دارید اطلاع دهید.
حتما! :))

ما قدیما میگفتیم وبلاگ خوبی داری به وبلاگ منم سر بزن!
برداشت من این بود که اگه هملت رو یه دنباله یک میلیون کلمه ای در نظر بگیریم، و یک میلیارد کلمه داشته باشیم، جایگشت های این یک میلیارد کلمه در یک میلیون جایگاه رو محاسبه کنیم ( که میشه یه عدد بسیار گنده با صفر های زیاد :-" ) احتمال اینکه این یک میلیون کلمه هملت باشن، یک تقسیم بر اون عدد گنده با صفر های زیاده، که بازم به این نمیگن نامحتمل. نامحتمل وقتی رخ می داد که از فرض های مساله به تناقض برسیم، مثلا اگه هروقت بارون بیاد زمین خیسه، وقتی بارون میاد احتمال خشک بودن زمین صفره چون با فرض مساله تناقض داره. :| بنابراین اون یه میلیون تا میمون بالاخره باید میتونستن برسن به دنباله مورد نظر:-/ حالا در زمان نامتناهی :|
از نظر ریاضی ها، از نظر فلسفی نمی دونم :دی
اینجوری نبود ؟ :|
دعوایی که دوستان فلاسفه دارن اینه که میگن هوش مصنوعی هیچوقت نمیتونه جای انسان باشه؛ ربات، آخرش هم رباته.
...
برای درک بهتر این مطلب، فیلم سینمایی Her رو پیشنهاد میکنم که هوش مصنوعیِ تلفنِ همراهِ کاراکتر اصلیِ فیلم، احساس‌دار میشه. چیزی که آرزوی دانشمندان هوش مصنوعیه.
طراحی: عرفان قدرت گرفته از بیان