میم صاد آنلاین

من عاشق بانکداری اسلامی‌ام

برای خونه وام مسکن زوجین گرفتیم؛ نفری 50 میلیون، در مجموع 100 میلیون تومان. برای خرید این وام، 16 میلیون تومان خرج کردیم (اوراق حق تقدم وام مسکن خریدیم) دوستان لطف کردن، 20 میلیون تومان هم وام جعاله صوری دادن بهمون، که برای خرید اون هم حدود 3 میلیون خرج کردیم. یعنی برای وام 120 میلیونی، 19 میلیون خرج کرده و 101 میلیون دریافت کردیم. تا اینجای کار، اشکال نداره، چون سپرده گذاری نکرده بودیم، باید این پول رو به کسی که سپرده گذاشته و پولش توی بانک خوابیده بوده، می‌دادیم. مشکل اصلی من اینه مبلغ بازگشتِ این 101 میلیون، 295 میلیون تومانه! یعنی سه برابر.

اما باز هم خیالی نیست؛ چون اگر من بخوام همین پول رو از بازار آزاد بگیرم، ماهی 3 میلیون سود (نزول) باید بدم. ولی قسط من کمتر از دو میلیونه و بازپرداختم 12 ساله. اما چرا حالا که قسط من 27م هر ماه ثبت شده و من سومین روزِ ماه می‌خوام پرداختش کنم، باید 7 تا 10 هزار تومان جریمه بدم؟ یعنی چی؟ یک هفته تاخیر، ده هزار تومان کارمزد و دیرکرد و جریمه؟ بانک میگه یه ماه جلو بنداز که همیشه بستانکار باشی و جریمه نخوری. بهش میگم اگه من یک هفته زودتر بدم، همین ده هزار تومن از قسط کم میشه؟ میگه نه.

من واقعا کشته مرده‌ی این شیوه بانکداری اسلامی‌ام. دمشون گرم. واقعا کارشون درسته. ایشالا خدا بهشون خیر بده...
شنبه ۴ آذر ۹۶ , ۱۱:۵۲ جنابــــــــ دچار
عاغا دیرکرد حرامه واقعا :)
مگر اینکه خسارت اون پروژه ای رو از شما بگیرن که با قسط نداندت عقب میفته! :)
دیرکردشون ثانیه ای ه!
بعد سوال من اینه چطور میشه من الان 100 بذارم بانک مسکن، نمی تونم ماهی دو بگیرم و در طول دوازده سال مجموعا 300 دریافتی داشته باشم اما بخوام این پولو بگیرم باید 300 پس بدم؟!
شنبه ۴ آذر ۹۶ , ۱۲:۲۲ قاسم صفایی نژاد
رباخواری مقدس‌مآب‌ها!
http://safaeinejad.ir/1396/03/21-6
همین پست و نوشته شما از نظر قوه قضاییه جرم بوده و توهین به انقلاب حساب میشه :)))
شنبه ۴ آذر ۹۶ , ۱۷:۱۲ جنابــــــــ دچار
چرا حساب باز نکردی ؟ از اونا که 40 میخوابونی 1 سال بعد 80 میگیری
خب اولا اینکه این کار رو باید پارسال می‌کردم؛ نداشتم اون موقع. ثانیاً اگه از الان واسه سال بعد اینکارو می‌کردم، قیمت خونه به قدری می‌‎رفت بالا که ارزش پولم میومد پایین و قدرت خریدم به شدت کم میشد. نمی‌ارزید
يكشنبه ۵ آذر ۹۶ , ۰۹:۱۱ مریــــ ـــــم
اجاره میکردین بهتر نبود؟
نه! اون موقع همین پول رو باید می دادیم صاحبخونه؛ الان پول آجر های خونه خودمون رو میدیم
کلاه شرعی ها بسیار و به اسم دین دور زدن ها فراوان !
وام هم مثل باقی مسائل مشمول این دستاویز ها شده است


+ استادی داریم می گوید مطلقا نگیرید اگر با کارمزد و سود است
نمیشه نگرفت؛ تقریباً تنها گزینه برای سریع تر خونه دار شدن ه.
منم کشته مرده ی بانکداری جمهوری اسلامیم، تازه وام هایی که میگن مثلا ۴% حساب میکنی بیش از ۱۰% در میاد، دیگه در مورد ۲۴% چیزی نمیگم!
حقیقت اینه که در حال حاضر این جمهوری اسلامی هیچیش اسلامی نیست، الکی اسم اسلام رو چسبوندن بهش فقط.
مسئله فقط جمهوری اسلامی نیست؛ گیرِ بانک‌هاست
واقعا هیچ کس از این شرایط راضی نیست
چرا؛ حکومت به شدت راصی ه، چون درآمد به همین ربا وصله.
طراحی: عرفان قدرت گرفته از بیان