میم صاد آنلاین

این ما هستیم...

دیشب همراه با محیا، اولین قسمت‌های سریال آمریکایی «این ما هستیم / Tis Is Us» رو دیدیم. خیلی وقت بود که می‌خواستیم ببینیم و نمی‌شد. (البته با یک سال تاخیر، ما تازه فصل اول رو شروع کردیم. چندماهی هست که فصل دوم این سریال هم پخش شده) بعد از تجربه‌ی موفقِ «دروغ‌های کوچکِ بزرگ / Big Little Lies» و ارتباط خوبی که باهاش برقرار کرده بودیم، دیدنِ یه سریال خانوادگیِ دیگه، با الگوهای ایرانی-اسلامی(!) جذاب به نظر می‌رسید.

داستان سریال چیه؟
سریال از شبِ تولدِ شخصیت‌های اصلی که همه در یک روز به دنیا اومدن شروع میشه. روایتی موازی از زندگی این آدم‌ها که در ادامه به شکل جالبی با هم ارتباط پیدا می‌کنند و داستانِ اصلی سریال رو تشکیل میدن. (سعی کردم اسپویل نکنم!) 


چرا باید ببینیم؟
درست برخلاف سریال‌های ایرانی (چه تلویزیونی و چه نمایش خانگی) که هیچ‌کدوم بر اساس دغدغه‌های عموم مردم ساخته نمیشن، (از سریال‌های طنز که کلاً زدن توی خط تباهی تا سریال‌های خانوادگی مختلفی که مخاطب باهاشون اصلا همذات‌پنداری نمی‌کنه) سریال «این ما هستیم» دست روی دغدغه‌های عمومی (انسانی) گذاشته تا از مخاطبِ آمریکایی با سبک زندگی غربی تا مخاطبِ ایرانیِ با سبک زندگی شرقی بتونه باهاش ارتباط برقرار کنه. هم شخصیت‌پردازیِ خاصِ کاراکترهای سریال مخاطب رو به خودش جذب می‌کنه و هم خرده‌داستان‌های مرتبط با این شخصیت‌ها، بسیار هوشمندانه و درست کنار هم قرار گرفتن تا منِ جوانِ ایرانیِ با سبکِ زندگیِ معلق میان شرق و غرب، بتونم با سریال و آدم‌های متفاوت و مختلفِ توی سریال ارتباط برقرار کنم.

کجا ببینیم؟
اگر نسخه سانسور شده رو می‌تونید تحمل کنید یا همراه خانواده یا بچه‌ی کوچیک می‌خواین ببینید، تلویزیون‌های اینترنتی مثل فیلیمو سریال رو برای پخش آنلاین گذاشتن. اما اگر مثل من ترجیح میدین نسخه اصلی رو ببینید، اینجا برای دانلود سایت مناسبی‌ه. لازم به ذکر است اشتراک فیلیمو ماهی پونزده هزار تومن و اشتراک سایت سی‌نما ماهی چهار هزار تومانه!

ته‌ش که چی؟
من به عنوان کسی که دغدغه نوشتن، ساختن و تولید محتوای فرهنگی/هنری داره، برام جالبه که چطور اون آمریکایی که توی قلبِ غرب نشسته می‌تونه اینقدر دغدغه‌های انسانی/متعالی/اخلاقی داشته باشه و با سرمایه خصوصی چنین سریالی خلق کنه اما ما که از لحظه‌ی تولد اذان توی گوش‌مون خوندن و با صدای اذانِ صبحِ مسجد بیدار شدیم و هر روز توی تلویزیون و مدرسه و دانشگاه از قرآن و اخلاق و انسانیت برامون گفتن، با پولِ بیت‌المال سریال‌هایی ‌می‌سازیم که به درد خودمون، مدیران، دنیا و آخرت‌مون نمی‌خوره؟ (اصلا اشاره خاصی به سریال‌های چندده‌میلیاردی الف‌ویژه‌ی معمای شاه و ستارخان و ایراندخت و... نمی‌کنم!)
بابا دغدغه
اسمش یادم باشه فعلا از رفقا بگیرم ببینم :)
خیلی خوبه، انتظار نداشتم اینقدر خوب باشه
چند وقت پیش داشتم بودجه ساخت فیلم مصایب مسیح و فیلم محمد رسول الله (صلوات الله علیه) رو نگاه می کردم.
آقای گیبسون با تمام تحریمات و فشارهای داخلی با بودجه شخصی این فیلم رو ساخت و سود چند برابری کرد، ولی ما ...
همیشه حس می کنم برای سازندگان ایرانی مردم مهم نیستن، شاید اشتباه فکر کردم.
موفق باشید
از مشکلات اقتصاد متکی به نفت‌ه. آقای رضا امیرخانی توی کتاب نفحات نفت در مورد این اتفاق کامل توضیح داده
سریالش دوبلس دیگه؟
من زیرنویس دیدم. فکر نکنم فیلیمو دوبله کرده باشه، احتمالا اونجا هم زیرنویس فارسی ه
ایوللا! اتفاقا بعد تجربه شگفت انگیز blood line دنبال یه سریال خانوادگی دیگه بودم. ممنون واقعا .

اما علت اینکه نمیتونیم چیز درخوری بسازیم. چون هیچ چیز سر جایی که باید باشه نیست. بطور مثال زیست نویسنده، اندیشه و جهان بینی نویسنده و حتی کاگردان، توی اینکه فیلمنامه و اثر باورپذیر و درستی داشته باشیم به شدت موثره. و هنرمند ما نه تنها زیست و تفکر محدودی داره، بلکه اگر نزدیک به جامعه هم بخواد بسازه باید از فیلتری عبور کنه که بازم محدودتر میشه. به اینا اضافه کنیم کمبود بودجه و امکانات و مشکل هیمشگی کمبود وقت و کارهای کاملا سفارشی و و و ... 
آره قبول دارم... اما با تمام اینها میشه کارهای خوب کرد؛ مثل معدود کارهایی که توی حوزه سینمایی داریم انجام میدیم.
از دیدنش پشیمون نمیشید :)‌ ما خیلی دوستش داشتیم :)
واقعا خوبه... دم دوستانِ آمریکایی گرم!
بزرگوار! بنده از روزی که شما قول دادی هرروز قبل از چک کردن توییتر و تلگرام آپدیت کنی، دارم کنتور میندازم؛ تا الان دو تا غیبت داشتی. یا واقعا دو روز در میون اینا رو چک می کنی و در نتیجه پست هم با فاصله میذاری، یا داری کم کاری می کنی که در این صورت نامه بدم تشریف ببر حسابداری. :))
مهم اینه همه ستاره‌ها رو می‌خونم ولی!
به ابوالفضل خیلی مشتاقم بدونم به کیا اشاره نکردی :)) 
سریالی که جناب صالح پور پیشنهاد میده ، دیدن داره...... مرسی بابت لینک
اصلا منظورم سریال ایراندخت نبود :D
طراحی: عرفان قدرت گرفته از بیان