میم صاد آنلاین

به یاد دوران مدرسه و ترم اول دانشگاه!

ماه گذشته، وقتی مردم ساعت هشت و نیم شب، پای تلویزیون منتظر قسمت جدید سریال بانوی عمارت بودن، من و محیا تصمیم گرفتیم هر شب به شکل روتین، یک یا دو قسمت از سریال آمریکایی «سیزده دلیل برای اینکه...» رو ببینیم.

بله... اسمش همینه؛ داستانش هم توی مدرسه‌ای در آمریکا می‌گذره که روابط بین دانش‌‌آموزهاش پر از فراز و فرود و کشمکش‌ه و با خودکشی یکی از دانش‌آموزا، همه چیز می‌ریزه به هم.

من خیلی بیشتر از محیا باهاش ارتباط برقرار کردم. روابط پسرهای مدرسه با هم، خیلی شبیه روابط پسرهای مدرسه‌ای بود که توش دبیرستان رو گذرونده بودم؛ روابط عاشقانه بین دخترها و پسرهاش هم به شدت شبیه روابط پیچ‌توپیچِِ دوستان‌مون در دو ترم اول دانشگاه بود...

به نظرم اگه علاقه‌مند به سریال‌های به قول خودمون ژانر اجتماعی (که البته توی دنیای حرفه‌ای سینما به همین نام ژانری وجود نداره!) هستید، دیدن این سریال رو بهتون توصیه می‌کنم.

اطلاعات بیشتر

دوشنبه ۲۴ دی ۹۷ , ۱۸:۳۵ قاسم صفایی نژاد
بچه ندارید هنوز که میتونید از این فیلم‌ها ببینید. ما همین بانوی عمارت هم به زور میدیدیم از بس که شکنجه و ... داشت توش.
:)) آره واقعا؛ با بچه هم باید ماهواره رو جمع کرد، هم بساط فیلم دیدن رو.
سلام
درود
قول بدید فصل دومشو نبینید ولی :))))))
دیدیم؛ اتفاقا دوست داشتیم... خوب بود که؛ مسئله از یک شخص به کل جامعه تعمیم داده شد.
اسمش رو شنیدم ولی فرصت نشده که ببینم، همین بانوی عمارت هم کلا ۳،۴ قسمت دیدم کلا :)
ممنون بابت معرفی :)
ما یه جوری شده دیگه سریال های تلویزیون رو اصلا نمی بینیم
خیلی با کتابش فرق داره، کتابش واقع‌نگرتر بود به‌نظرم...، همه‌چی تو سریال اغراق‌شده‌ست.
جدی؟ کتابشو نه تنها نخوندم، که حتی ندیدم کلا.
ممنون
خواهش
من این سریال رو تابستون دیدم و انقدر دوست داشتم هردو فصلشو طی سه روز تموم کردم D:
خیلی خوب بود واقعا / سرحال و خوش ریتم
راستش انچنان اهل فیلم نیستم؛ کتاب یک فیلم رو بیشتر ترجیح میدم.

از طرف دیگه هم مرگ بر امریکا
فیلم های آمریکایی که من دیدم خیلی بیشتر از ایرانی ها حواسشون به بنیان خانواده هست!
الان چندتا فیلم دارم که وقت نمی کنم ببینمشون، کلاً از سریال خوشم نمیاد :)
با سریال خوب شروع کنی به سریال دیدن، دیگه فیلم نمی بینی
ما روی آوردیم به سریال پخش خانگی احضار :)))))))))
حداقل نهنگ آبی ببینید! پخشش دوم بهمن شروع میشه
موضوعش چیه؟
این احضار خیلی فانه =)))
احضار که مسخره بازی ه
نهنگ آبی کار جیرانی ه و نیمچه ژانر وحشتی توی وجود داره! ولی درام ه
از شما بعیده این سریالا:)...بچه مهندس رو ببینید بجاش
:)) چرا؟ مستهجن که نیست... اتفاقا خیلی خانوادگیه
همین که مسخره بازیه جذابش کرده 😂
یه مشت خل و چل می‌بینیم بعدش تا هفته بعد بهش میخندیم 😂😂😂
:)))
من سریال this is us رو پیشنهاد می کنم. نمره ی بالایی هم داره. حتی در این حد که کاش تلویزیون دوبله کنه.
سریالی خوش ساخت. روابط خانوادگی و اجتماعی رو خیلی خوب تصویر و تحلیل می کنه. و نهایتا یک حس خوب برای شما میمونه.
13 دلیل در عین حال که هشدارهایی داشت که مراقب اطرافیانمون باشیم و بهشون توجه کنیم ولی تلخیش و خودکشی ها و ... اذیت می کرد. تا مدت ها تلخی صحنه استخر و رگ زنی اذیتم می کرد. و در فصل بعدی که فکر کنم قسمت آخر چوب و ماتحت و... اینا خیلی آزار دهنده بود. اه یادم می افته دردم می گیره
درباره «این ما هستیم» قبلاً نوشتم. آره... اون با فاصله خیلی بهتره؛ و حتی بالاتر از اون «خانه پوشالی»
...
در مورد صحنه های آراردهنده هم باهات موافقم؛ مخصوصاً آخرین قسمت فصل دوم و همین صحنه که گفتی.
من تنها برنامه ای که از تلویزیون خودمون میبینم خانه ماست. اصلا بانوی عمارتو ندیدم. هر از گاهی رد میشدم از جلو تلویزیون فقط شازده رو دیدم(درست گفتم؟) که به نظرم بازیگر جدید و جذابی بود.
تعریف ۱۳ دلیل برای اینکه رو شنیدم. بعد از دفاع میبینمش.
طراحی: عرفان قدرت گرفته از بیان