میم صاد آنلاین

پویش درخواست از بیان برای توسعه خدمات بلاگ

دکتر صفایی‌نژاد گرامی که چندماهی می‌شه که افتخار رفاقت فیزیکال (غیرمجازی) با ایشون رو هم دارم، مثل من و خیلی دیگه از کاربران بیان، دغدغه‌ی درستی داشتن و پویش درخواست از بیان برای توسعه خدمات بلاگ رو راه انداختند. به من لطف داشتن و از من هم خواستند توی این پویش مشارکت کنم.

من باید بگم که از سال هشتاد و چهار در حال وبلاگ‌نویسی هستم و تقریباً تمام سرویس‌های وبلاگ‌نویسی رو تجربه کردم، در بین سرویس‌های رایگان وبلاگ‌نویسی فارسی، بیان (بلاگ) در حال حاضر تقریباً بهترین امکانات و بهترین کدنویسی رو داره. اما همونطور که احتمالاً شما هم باهاش مواجه شدین، کم نیستند کسانی که به تازگی از ویرگول برای خدمات وبلاگ‌نویسی استفاده می‌کنن. (البته که من ویرگول رو سرویس وبلاگ‌نویسی نمی‌دونم، اما محیط به‌روز و امکانات مناسبی داره) امیدوارم قبل از اینکه رقیب گردن‌کلفت‌تری پیدا کنه، بلاگ بتونه به جایگاه واقعی خودش برگرده...

روده‌درازی نکنم؛ برم سر اصل مطلب؛ این امکانات از روز اول توی ذهن من بوده و جا داره که در توسعه خدمات بلاگ، در اولویت قرار بگیره:

یک: اپلیکیشن / (کف مطالبات: نسخه موبایلی پنل)

فکر کنم سال 94 کامنت گذاشتم توی وبلاگ رسمی بیان و گفتم چرا اپ ندارید؟ فکر کنم گفتند حواسمون هست. امیدوارم واقعا همت کنن و این یه فقره که سرلیست نیازهای کاربران بوده رو فراهم کنن. (البته که چون ما مردم قانعی هستیم، به نسخه موبایلی هم راضی‌یم و از وب‌سرویس بلاگ هم می‌تونیم به قدر کفایت استفاده کنیم.)

دو: اصلاح سیستم بازدید

چیزی که الان وجود داره، آمار بازدیدی که توی پنل بلاگ وجود داره، با اختلاف اشتباهه و تمام ربات‌ها و خزندگان و هرچی غیرکاربر هست رو نشون میده. کاش یه آپدیتی روی کدنویسی سیستم بازدید بیاد که آمار رو واقعی‌تر کنه. و در بخش مراجعه‌کنندگان هم بگه از پنل کدام وبلاگ به وبلاگِ ما مراجعه کردن.

سه: تکمیل شبکه اجتماعی

بخوایم یا نخوایم، این سیستم دنبال کردن و ستاره، نوتیفیکیشنِ نظرات و...، به نوعی شبکه اجتماعی محسوب میشه. کاش این شبکه توسعه پیدا کنه و به طور مدون بتونیم لایک‌هامون، کامنت‌هامون، وبلاگ‌هایی که دنبال می‌کنیم رو ببینیم... همدیگه رو منشن کنیم و صفحه پروفایل‌مون در بیان کامل‌تر بشه و کسانی که بیش از یک وبلاگ دارن رو بتونیم دنبال کنیم. (اتصال هُد و باکس به این مجموعه که نور علی نور ه)

چهار: سایر امکانات مورد نیاز:

-          با توجه به اینکه خیلی‌ها به جای فونت پیش‌فرض دنبال فونت‌های یکان و کودک و ایران‌سنس و... هستن، امکانی برای تعیین فونت وبلاگ‌ها فراهم بشه.

-          امکان درگ و دراپ جعبه‌ها در پنل و بخش تغییرات قالب فراهم بشه.

-          مثل وردپرس صفحه محتواهای اپلود شده برای وبلاگ مستقل باشه و نیاز به آپلود در باکس نباشه. (برای من خیلی از اوقات صفحه «فضای اختصاصی» در پنل باز نمیشه)

-          ابزار مهاجرت آپدیت بشه و بتونیم از هر فید که خواستیم، محتوا به بیان منتقل کنیم. در کنارش یه خروجی مناسب از مطالب بهمون داده بشه. مثل درون ریزی و برون بری وردپرس.

-          برای سئو مطالب، راهکاری داده بشه با توی سرچ گوگل بهتر بیاد. یه چیزی شبیه کلمه کانونی توی ابزارهای سئو؛ یه کلیدواژه کانونی برای هر پست تعریف بشه.

با تشکر از وقتی که در اختیارم قرار دادید! بنده افراد لیست زیر رو به این پویش دعوت می‌کنم:

حریر بانو / http://abaan.blog.ir/

ریحانه / http://injabedoneman.blog.ir/

جولیک / http://platelets.blog.ir/

پریسا / http://habbeangur.blog.ir/

هانیه / http://haniyeshalbaf.blog.ir/

سید طاها / http://zolal.blog.ir/

امین هاشمی / http://aminhashemy.blog.ir/

عطیه میرزاامیری / http://atiyee.blog.ir/

بانوچه / http://banoooche.blog.ir/

کروکودیل بانو! / http://crocodilelife.blog.ir/

کازی‌وه / http://kazive.blog.ir/

و حسن قاسمی http://paragraph.blog.ir/ (که دیدم من رو دعوت کرده و قبل از من شرکت کرده)

سلام. ممنون شرکت کردی :)
:) خواهش می کنم...
با مورد دو موافقم
با مورد یک نه
فضای اختصاصی همیشه برام خوب بوده
نمی دونستم اون سه مورد دیگه به کارایی قابل قبول رسیدن
چرا با اپلیکیشن مخالفی؟! الان بالای 70 درصد مخاطبان وبلاگ ها موبایلی هستن و ما هم بیشتر از سیستم با موبایل به اینترنت وصل میشیم.
سلام
با یک و چهار خیلی موافقم؛ امکانات بیان تا همین‌جا یه تحول بوده توی وب فارسی؛ اگه اینا محقق بشه که نور علی نوره.

انقدر خوب و کامل نوشتید که دیگه حرفی باقی نمی‌مونه؛ ولی چشم :)
دقیقا همینطور ه؛ همین الان از خیلی ها بهتره ولی امکانات ویرگول رو چک کن. باحاله.
با تمام مطالب ذکر شده موافقم و امیدوارم به زودی با حمایت همه اهالی بلاگ محقق شود.
ایشالا
برای اینکه منم با موبایل میام و نمی فهمم چرا اپلیکیشن؟ هی اپلیکیشن اپلیکیشن نصب کن رو گوشی کلی فضا می گیره
مزیتش چیه اونوقت؟
نسخه وب کمی دسترسی سخت تری داره. توی اپلیکیشن راحت تر میشه کار کرد. 
من دسترسیم مشکلی نداره و متاسفم که بنابراین درک نمی کنم
بله بله
بیان باکس واقعا یک گزینه اعصاب بهم ریزی هست و خب چه کاریه کپی کنیم بعد هم پیست دیگه ، بیان بزرگوار
منم نوشتن درخواست هامو اما فکر نمی کنم این پست گذاشتن ها مفید به اثر واقع بشه ، دلخوش نیستم
انسان به امید زنده ست :))
من تنها دلیلی که هنوز وب مینویسم اینه که آرشیو خاطراتم اینجاست! :))
من هیچ دلیل ندارم الان! :))
سلام آقای صالح پور.
ممنون از دعوتتون...
والا من تازه سه ساله عضو بیان شدم و تو این مدت مشکل خاصی نداشتم و راضی بودم😁جز اینکه خوب من ۹۰ درصد پست هام رو با گوشی میزارم و با گوشی نوشتن و ویرایش تو خود صفحه وب سخته و باید جای دیگه نوشته و بعد کپی بشه.اگه نسخه موبایلی پنل در دسترس باشه دیگه کار با ابزارهای پنل و سایر قسمت های وبلاگ هم راحت تر میشه و دوم اینکه قالب های که به صورت پیش فرض هستن ساده و تکراری ان و تنوع ندارن و کسی که کد نویسی بلد نباشه مجبوره از همونا استفاده کنه.
حالا اگه فرصتی پیدا شد وچیزای مهمتری یادم بیاد می نویسم.😊
توی یه پست جداگونه بنویسید... خوبه همینایی که گفتین.
امیدوارم که این پویش به جایی برسه و مفید واقع شه!
خیلی ممنون بابت دعوتتون. :)
زنده باشد؛ خواهش می‌کنم
منم امیدوارم...
این وبلاگ های که معرفی کردید هم می رفم
مرسیی
خیلی هم خوب.
حالا باید گفت که وبلاگ دار ها چه خدماتی می تونن به بیان داشته باشند ؟!
فردا یه پویش دیگه راه می افته درخواست بیان از وبلاگ دار ها و ....
:)))
متشکرم که من رو هم دعوت کردید و عرض پوزش بخاطر اینکه دیر رسیدم و نشد شرکت کنم.
ماحصل جلسه‌ی شما و دوستان با آقای قدیری رو از وبلاگ آقای صفایی‌نژاد خوندم هم از شما متشکرم که به نمایندگی از ما شرکت کردید و هم از آقای قدیری که این وقت رو گذاشتند که صدای کاربرانشون رو بشنون. نکاتی که در وبلاگ شما و وبلاگ دوستان خوندم نکته‌های کاربردی و خوبی بود و امیدوارم در حد توانشون عمل کنن و تغییرات مثبتی اعمال کنند.
الان که بعد از نزدیک به دو ماه هیچ اتفاقی نیفتاده :/
خب ما انتظار داریم شما پیگیری کنید.
چشم انتظاریم همه!
طراحی: عرفان قدرت گرفته از بیان