میم صاد آنلاین

باگ حافظه‌ای

من اسم آدمها توی ذهنم نمی‌مونه. توی جلسات مهم از آدمای مختلف که فکت میارم ولی اسمشون رو نمیتونم بگم و یادم نمیاد؛ بقیه فکر می‌کنن که دارم خالی می‌بندم و این خیلی برام آزاردهنده ست.

چه جالب منم دقیقا همین مشکل را دارم، نه تنها اسم ها بلکه چهره ها هم توی ذهنم نمیمونه، آدرس ها، شماره ها و ... اما یادگیریم بالاست و روی هر موضوعی تمرکز کنم حتما انجامش میدم.
من شماره ها رو اوکی ام، ولی اسم رو نه.
و واقعا تبدیل به معضلی شده واسم.
از این واژه ها بیشتر استفاده کنید:
دوست عزیز
همکار محترم
مهندس جان
دکتر
استاد
کارشناس گرانپایه
داداش گلم
آبجی نازم
مادر من
پدر من
هانی
جیگر
تکان دهنده دلها
محبوب قلبها
و...
اینطوری دیگه زحمت یاداوری فامیلی افراد رو به خودتون نمیدید
مشکل دیگه بود در میون بذارید سه سوت حل میکنم:)
:))))
نه مثلا میخوام فکت بیارم، که توی فلان کتاب، فلانی اینو گفته...
یا پیش فلانی بودم، اون آدم اینو گفت...
یا تلفنی با فلانی حرف میزدم، نظرش این بود...

این «فلانی»ها رو همین فلانی یادم میمونه! اسمشون یادم نمیمونه.
بین فکت و اسم فکت دهنده یه اسم رمز بذارین.وقتی فکت رو یادتون میاد ناخودآگاه یاد اون اسم رمز باحالی که گذاشتین میفتین و با یه لبخند اسمشون رو به خاطر میارین.
حتی اگه یه کم دیر یادتون اومد می تونید در حین صحبت بگید اسم فلانی رو که این رو گفته با این جمله یا کلمه به هم ربط دادم و در حالی که مخاطبتون رو می خندونید،شرمندشون هم می کنید :)
باید امتحان کنم
مثلا هفته پیش میخواستم از فلان تهیه کننده فکت بیارم، بعد از یه هفته هنوز اسم تهیه کننده هه نیومده توی ذهنم
هر آدمی یه ویژگی مشخص داره، یه تصویر و یا بو رو توی آدم تداعی می‌کنه. ارتباط دادن این ویژگی‌ها با اسم فرد، بهتون کمک می‌کنه. البته اگر مثل من حوصله و علاقه به اکتشاف داشته باشید.
باید تست کنم ببینم چی میشه! 
البته گاهی اوقات نصفِ اسم طرف یا ترکیبی نامتجانس از حروف تشکیل دهنده اسمش رو میگم، بقیه حدس میزنن!
فک کنم این مشکل همه مونه. دلیلشم اینه که جمله هه برامون مهمه و تو ذهنمون میمونه و آدمه مهم نیست و فراموش میشه.
و یه جا هم خوندم به خاطر حجم زیاد اسامی توی ذهنمونه
ذهن انسان کشش حفظ کردن 250 تا اسم رو داره، وقتی میخوای 1000 اسم ذخیره کنی، ارور میده :))
سلام آق شما اسم یادت نمیمونه. من قیافه... جداً نگران کننده ست
خیلی بد ه؛ یکی میاد باهات گرم سلام علیک میکنه، نمی دونی کیه! :))
سه شنبه ۳۰ مهر ۹۸ , ۱۶:۳۹ دچارِ فیش‌نگار
بفیش :)
حالا برعکسِ من
که هر حرفی میخوام بزنم مجبورم برا تکمیلش یا اینکه از روی حرفش بخونم به فیشنگار مراجعه کنم وسط صحبت :))
:)))
دارم با کدهای عجیب توی کانتکت گوشیم اسامی رو ذخیره میکنم تا به اونجا مراجعه کنم.
یادداشت‌برداری فکر کنم بهترین‌ راه‌حله. می‌شه تو نوت گوشی کتاب‌ها، یادداشت‌ها یا جلساتی که رفتی و افراد مهمی (یا افرادی که حرف مهم و جالبی زدن) رو یادداشت کنی. درواقع اگه وسط جلسه فقط یادت باشه که پریشب کتابشو خوندی یا برنامه‌شو دیدی، راحت می‌تونی اونجا چک کنی که کی نویسنده یا سخنران بوده.

رمزگذاری خوبه ولی واسه حجم بالای اطلاعات واقعاً سخته. مخصوصاً که بعضی وقتا آدم از قبل برنامه‌ نمی‌ریزه که یه جمله از برنامه‌ی تلویزیونی‌ای که هفته‌ی پیش دیده و جالب بوده نقل قول کنه! واسه همین یه جا نگه داری خیلی مطمئن‌تره تا خود حافظه.
اون موقع چالشم میشه پیدا کردن توی یادداشت ها!
در تکمیل کامنت قبلیم، بنظرم دو جور راحت میشه این یادداشت‌ها رو سروسامون داد:
اول اینکه هر موقع چیز جالب یا مهمی بود ثبت کنی.
یا اینکه آخر شب مال اون روز رو با تاریخ ثبت کنی، فکر کنم این دسته‌بندی تر و تمیزتری در بیاره.
هومم! اینم راه خوبیه.
سلام علیکم
اول صحبت بفرمایید: در پیروی از «اُنظُر الی ما قالَ و لا تَنظُر الی مَن قالَ»، من به اسامی اشاره نمی‌کنم. :)
ببخشید راهکار عملی نداشتم.
:)) خوبه این کار هم!
منم دقیقا همین مشکل رو دارم،وقفه بین قرائت یه سخن گرانبها برای یادآوری اسمش باعث میشه توجه همه از اصل مطلب پرت بشه :( راهشم به نظرم دقت روی اسمه،چون من بیشتر حواسمو میزارم روی جمله.
هومم! :|
باشه خب یه راه مکمل هم برای اینکه تو یادداشت‌ها گم نشی، اینه که از نرم‌افزار یادداشت گوگل استفاده کنی که رنگ‌بندی داره برای یادداشت‌ها. مثلاً کتابها رو آبی میکنی، برنامه‌های تلویزیونی رو سبز، جلسات کاری رو قرمز و... اینجوری!

این دیگه آخرین کمکی بود که می‌تونستم بکنم:))
اینقدرم دیگه دغدغه م نیست بخوام سبک زندگیم رو به خاطرش تغییر بدم!
جمعه ۱۷ آبان ۹۸ , ۲۳:۴۱ منتظر اتفاقات خوب (حورا)
من خودم رو با این توجیه قانع کردم که موضوعات مهم توی حافظه‌م می‌مونند و غیرمهم‌ها خود به خود حذف می‌شن!
شما هم اون فکت براتون مهم هست که یادتون مونده ولی دیگه مهم نیست کی گفته یا کجا نوشته:/
دقیقا
طراحی: عرفان قدرت گرفته از بیان