میم صاد آنلاین

عمق وجود کجاست؟

داشتم توی یکی از وبلاگ‌ها، درباره بُعد جسمانی دلتنگی می‌نوشتم. اینکه برای من، دلتنگی علاوه بر ابعاد روحانی و روانی، یه بُعد جسمانی هم داره و اون حس دلشوره‌طور توی عمقِ وجود ه. عمق وجود کجاست؟

به نظرم عمقِ وجودِ آدم، یه جایی نزدیک کبد ه. پایین‌تر از معده و بالاتر از دستگاه گوارش، ولی متمایل به هیچ سمتی نیست... نه چپ و نه راست. نه نزدیک به جلو و نه نزدیک به عقب. درست وسطِ وسطِ وسطِ بدن‌مون. جایی که وقتی دل‌مون هُّرری می‌ریزه پایین، می‌ریزه اونجا انگار!

به نظر شما عمق وجودِ آدم کجاست؟!
بنظر منکه آدم وقتی دلتنگ میشه تمامش عمق وجود میشه
دست و قلب و چشم و همه ی همه میشه عمق وجود
ولی یه نقطه فرق داره!
فک کنم هورمونهای مترشحه از غدد فوق کلیوی تو اون حس اضطراب و بیقراری سهم زیادی دارن بخاطر همینه که اوجش اونجا حس میشه :)
:)) نگاه علمی!
همون جاها که گفتی.
البته من مشکل تحریک پذیری دستگاه گوارش دارم، و انسان مضطربی هم هستم. در نتیجه در بحش زیادی از زندگیم، اون ناحیه با پیچ زدنش به خاطر استرس مکان جدید، مدرسه جدید، امتحان، عروسی، سفر یا مصاحبه به خاطرم میاد. و برای همین معتقدم عمق وجود من یکی، دقیقا همون ناحیه س که بیست و چار ساله زندگی نذاشته برا ما:)))
من وقتی خوشحال میشم یا ناراحت هم دقیقا همون ناحیه تحریک میشه. خیلی نقطه عجیبی‌ه در بدن.
سلام
آره به نظرم مریم درست میگه... همه ی من میشه عمق وجود.
هومم
عمق وجود شما همونجور که گفتم میوفته اطراف دریچه پیلور معده تون ۰ دریچه ای که معده رو وصل میکنه به لوله گوارشی از پایین :دی
ولی خب واسه خودم عمق وجودم به نظرم وسطای قلبم میفته ، چون این قدرت رو داره که با خون به همه بدنم پمپاژ بشه ولی منشاش رو اونجا حس میکنم۰
من اصلا قلبم جسمانی اتفاقی براش نمیفته هیچوقت! :D
مال منم فک کنم همون طرفا باشه ولی یکم متمایل به چپ، که وقتی دلم هُری میریزه پایین مستقیما بریزه همون تو که حیف و میل نشه!
شایدم یکم‌ پایین تر از معده باشه نمیدونم... ایندفعه که دلم ریخت نخشو میگیرم ببینم کجا میره که اینجوری پدر آدمو درمیاره
منم این دفعه که دلم ریخت باید تمرکز کنم ببینم کجا می ریزه!
دقیقا همین جایی که گفتینه
البته خود قلبم درگیره و این انقباض عضلات رو به شدت حس می کنه
واقعا نمود جسمی داره و من این رو واقعا حس کردم
من چرا پس قلبم جز تند تند زدن تغییری نداره؟! :D
یه جایی ته ته ذهنم
ها! چه خفن!
همون جاهاس تقریبا. وسط سینه یه کم پایین تر. توش رخت میشورن. گرداب میشه. حتی ذوب میشه!
یه جوری میشه کلا!
دقیقا اونجاییه که میلرزه چنگ میشه و هزار جور حس دیگه یکم بالاتر از ناف میشه گمونم
خیلی بالاتر از ناف ه البته.
من وقتی قلبم هری میرزه پایین حس میکنم روحم از بدنم خارج میشه . 
من شبها که میخوابم خروج روح از بدنم رو حس می کنم!
عمق وجود اما تقریبا زیر گلوی آدم درست توی گودی زیر سیبک گلو باید باشه. 
ها؛ اینم میشه. بغض‌دونی.
عه عه عه
من قبلا به این فکر کرده بودم
که دلتنگی توی دلمونه
نزدیک معده دقیقا

یه بارم یه عکس دیدم که نوشته بود هر احساسی کجای بدن تاثیر میذاره
با افزایش دما گفته بود
عکس حرارتی از آدما در شرایط مختلف روحی گرفته بود
دلتنگی دقیقا همون قسمت رو داغ کرده بود

در موارد رضایت بدن دماش پایین اومده بود
عه چه جالب... علمی هم هست پس!
دلتنگی و البته اضطراب... دقیقا همون پایین‌تر از معده ولی هم متمایل به چپ هم متمایل به راست، یعنی اول یه نقطه بعد انگار پخش میشه اون اطراف...
یه چیزی که انگار می‌ترکه و پخش میشه
الان امین طوری حساب کردم یه انگشت بالاتره دقیقا :)) 
:)))
نقطه عجیبی نیست، روده ست:))) شاید مال شمام تحریک پذیره!
بعله... نمیدونستم یه جورایی بیماریه!
بسته به شرایط گاهی ینی بیشتر وقتا بین دنده های آخرمه زیر جناغ سینه ولی مبهمه... گاهی هم تو گلومه زیر سیب گلو و بازم مبهم...گاهی هم میشه ضعف توی پاهام و همچنان مبهم...
زیرگلو هم میتونه اولویت دوم باشه!
قلب! -_-
هومم...
مامان من می گفت بند دلم پاره میشه انگار دلم میفته پایین نمی فهمیدم ولی یه بار حس اش کردم عمق وجود اونجا هست
هومم...
طراحی: عرفان قدرت گرفته از بیان