میم صاد آنلاین

- بیکارم - برو اسنپ!

از بدی‌های گسترش اسنپ و تپسی و تاکسی‌های آنلاین اینه هر کی از ننه‌ش قهر کرده، بدون اینکه چهارتا نقطه‌ی مهم شهر رو بلد باشه، شده راننده... فکر کرده الان ویز روی گوشیش نصبه، دیگه تمومه... سیستم سنتی هیچی نداشت، حداقل از راننده‌ها تست شهرشناسی می‌گرفتن!

خیلی بده که هر کی بیکار میشه این دیالوگ بین اون و دوروبری‌هاش برقرار میشه که:
- بیکاری؟
- برو اسنپ!
ویز یه نرم افزاره روی گوشی نصب میشه و مقصد رو بهش میدی
و به نحو خوبی راننده رو راهنمایی میکنه به بهترین مسیر

حتا میگن جای ایستادن مامور پلیسم لو میده!؟ آره؟ :)
اوکی... ولی ویز همه چیز نیست؛ درک داشتن از موقعیت جغرافیاییِ شهر چیزی‌ه که خیلی از رانندگان تاکسی اینترنتی ها ندارن
خیلی هاشون با ویزم بلد نیستن کار کنن :/
طرف در حدِ اینکه تهرانپارس شرق و بلوار فردوس غرب‌ه هم اطلاعات نداره. حواست نباشه رفته یه جای پرت!
و این شاید از تحمیل شرایط باشه...من با آدم های زیادی از این این سیستم حرف زده ام فاصله ی صفر تا صد...
آدم هایی از برشکسته ی اقتصادی،فارغ التحصیل بیکار،مردی که مهریه میدهد،کارمندی که از نظر مالی تامین است و از خانه فراری...البته نقطه ی مقابل هم دارد آدم هایی که از این کار به عنوان پوشش استفاده میکنند...
سیتم غلط نیست،اما قبول دارم که کامل هم نیست...در حالت سنتی هم اتفاقات بد کم نداشتیم اون هم به نوعی معیوب بود...این شکلی ایجاد شغل کردن شبیه اون قانون فیزیک که میگه یک بدی کوچک رو به خاطر یک خوبی بزرگ میپذیریم...
من خیلی موافقم با این شبوه اینترنتی کردن امور. به خصوص تاکسی. خیلی مزایا داره. ولی میگم سیستم سنتی، یه نکته خوب داشت، اونم تست شهرشناسی بود. جا داره دوستان در اسنپ و تپسی و...، کنار آموزش های احترام به مشتری، کلاس های شهرشناسی و اصول رانندگی در ترافیک و... هم بذارن.
همیشه همینه. تا یه کاری بگیره، همه می‌رن سمتش. بلد و نابلد بودن هم انگاری مهم نیست. قبلا می‌گفتن برو راننده آژانس شو. الان می‌گن برو اسنپ! :|
اتفاقا سر دورهمی رادیوبلاگی‌ها واسه بانوچه هم مشکل درست شد. بنده خدا از جنوب اومد و از ترمینال اسنپ گرفت زود برسه. جالبه که راننده اصلا بلد نبود راه رو و از بانوچه می‌پرسید کدوم سمتی برم!!! :|
خیلی هاشون گوشی هاشون مشکل داره، اونقدر کند عمل میکنه که آدرس رو نمی تونن ببینن. متکی میشن به مشتری. وقتی هم بلد نباشی مسیر رو؛ باید چند ساعت گشتن در ترافیک و گرما رو تحمل کنی.
من خواستم از اسنپ استفاده کنم گفتن امنیت نداره، خواهرم گفت گویا یه سری ماجراها پیش اومده برای چند نفر که استفاده نکنی بهتره فلذا ما به همون شیوه‌ی سنتی تاکسی سر خیابون و تاکسی تلفنی عمل می‌کنیم:))
از نظر امنیت که باید بگم روزی یک میلیون سفر داره انجام میشه، در شش ماه گذشته فقط یک مورد مشکل وجود داشته؛ یعنی از هر 180 میلیون سفر، یک مورد. اینجوریام نیست دیگه شرافتاً. مطمئن‌ترین سیستم فعلی کشوره. بحث من صرفا آموزش های قبل از تایید رانندگان‌ه.
ادای این مجریا رو در آوردم که کلمات سخت توی بیانات کارشناس رو برای مخاطبا توضیح میدن :)
:))))
نخند کارگردان :|
باید یه برنامه در حوزه وبلاگ بسازیم! خودتم اجراش کنی! :D
والا من استفاده نکردم خواهرم گفت گویا مشکل پیش اومده بود توی بوشهر، منم جنبه‌ی احتیاط رو رعایت کردم، تازه اینجا هنوز درست شناخته شده و رایج نیست:)
سیستم نظارتش از تاکسیرانی خیلی قوی‌تره.
نه بابا من بادی لنگوییجم خوب نیست
میتونم کارشناس ولی بباشم بر وزن بمونم :)
:) 
شنبه ۹ تیر ۹۷ , ۱۵:۱۹ قاسم صفایی نژاد
این خیلی بده رو به جای اینکه به استارت‌آپ‌ها بگیم باید به مسئولینی بگیم که وضعیت اشتغال رو به اینجا رسوندند. شما اینجا نشستید و میفرمایید خیلی بده، اما کارگری می‌شناسم که دختر ۹ ساله‌اش بخاطر یه تب یک شبه و بخاطر اینکه پول نداشت نصفه شب بچه رو ببره دکتر و منتظر بود صبح بشه که از کسی قرض بگیره، تب بچه رفت بالاتر از ۴۰ و تشنج کرد و فوت شد. اگه اون کارگر هم میتونست یه ماشین جور کنه و بره اسنپ، اونوقت میگفتیم چقدر خوب!
من بحثم ریشه ای نبود؛ صرفا حرفم اینه این دوستان، کنار آموزش های احترام به مسافر و...، دغدغه شناخت شهر به سفیرانشون رو هم داشته باشن. در جهت بهبود استارت آپ. وگرنه علت رفتن مردم سراغ تاکسی های اینترنتی رو همه می دونیم
راستش من انقدر منفی نمیتونم نگاه کنم. 
یه نفر میتونه هیچ جای شهرو بلد نباشه ولی با ویز مسافر برسونه. مگه مشکلی ایجاد میشه؟ وقتی قراره طبق دستور ویز حرکت کنه اصلا چه لزومی هست؟ 
ویز در نهایت یه ابزار ه؛ من نمیگم همه شهر رو مثل کف دست بشناسه، ولی باید حداقل شناختی از شرق و غرب و شمال داشته باشه که اگه نیاز بود، جدا از ویز و گوشی هم بتونه کارایی داشته باشه.
خیلی خوبه لااقل اسنپ هست
خدا پدر راکت اینترنت رو بیامرزه
از اون نظر بعله! همین که این تکنولوژی رو واسمون آوردن، دمشون گرم
خوب وقتی نقشه داره به خوبی کار میکنه مشکلش چیه؟
البته قبلا نه الان :)
توی کامنت های بالا جواب این مسئله رو دادم
طراحی: عرفان قدرت گرفته از بیان